Skip to content

קורדיספס מיליטאריס | CORDYCEPS MILITARIS

 יתרונות של פטריית קורדיספס

הטבע מספק מגוון מדהים של משאבים לשיפור הבריאות ולחיזוק החסינות שלנו. בשנים האחרונות, מדענים חקרו את היתרונות הרפואיים של פטרית קורדיספס.

מאז שחר ההיסטוריה, יש אפילו טענה שמאז האדם הקדמון הפטריות שימשו כמזון, תרופה, רעל, ואפילו בטקסים דתיים ורוחניים ברחבי העולם מאז לפחות 5000 לפני הספירה. פטריית פניצילין הייתה חומר הגלם ששימש ליצירת הפניצילין האנטיביוטי ששינה את עולם הרפואה

מה זה קורדיספס?

פטריה בעלת צורה מוזרה זו במקור גדלה בסין והיא נמצאת בכל האזור הטיבטי. במשך שנים חשבו שהיא תולעת חיה ולא פטרייה וזכתה לכינוי פטריית הזחל כפי שהיא נראית צומחת על דפנות העצים. קורדיספס הוא למעשה נבג פטרייתי שהורג חרקים כמו זחלים ועשים וניזון מהרקמות שלהם וגדל מתוך ראש החרק.

נכון להיום אנו מגדלים את הקורדיספס על מצא של אורז מלא ומועשר בחומרים אורגניים – פטריית הקורדיספס שאנו מגדלים בחוות התפטיר היא טבעונית ולא גדלה מתוך חרקים!

פטריית הקורדיספס ברפואה הסינית והטיבטית

פטריית הקורדיספס תוארה בספרי רפואה סיניים ישנים מימי קדם, והיא מצויה גם ברפואה הטיבטית. מרפאים טיבטיים מסורתיים המליצו על קורדיספס כחומר טוניק לכל המחלות. הסיבה לכך היא שהם היו עדים וצפו כיצד זה משפר את האנרגיה, הרגלי השינה, העיכול, הסיבולת, החשק המיני וסיבולת של אנשים.

כיום, חוקרים רבים מאמינים שהקורדיספס הוא אחד מצמחי המרפא החזקים ביותר לקידום ביצועים ואריכות ימים.

על קורדיספס וכליות:

 

מחלת כליות כרונית היא בעיה בריאותית עולמית שקשה מאוד לטפל בה ועולה למערכת הבריאות מיליארדי דולרים מדי שנה ושיעור התמותה שלה בכל העולם גבוה. מחקר משנת 2011 שמקורו בסין מצא שלקורדיספס יש פוטנציאל לעכב פיברוזיס בכליות על ידי השבתת מסלולים דלקתיים שהורסים את התפקוד התקין של הכליות ומייצרים רקמת צלקת סיבית

בלוטות יותרת הכליה הן קריטיות לשמירה על רמות אנרגיה בריאות, ביצועים פיזיים ונפשיים ודפוסי שינה טובים. עייפות יותרת הכליה היא מצב שבו בלוטות יותרת הכליה עמוסות מדי ואינן מסוגלות לבצע את תפקידיהן ביעילות. אנשים עם עייפות יותרת הכליה סובלים מאנרגיה נמוכה, תפקוד הורמונלי ירוד ודלקת כרונית.

22 מחקרים הכוללים 1,746 אנשים עם מחלת כליות כרונית כבר הסתיימו ומראים כי אלו שלקחו תוספי קורדיספס שיפרו את תפקוד הכליות, עם זאת, תוצאות אלו אינן חד משמעיות, אך קיים פוטנציאל גדול שקורדיספס יכול לעזור בניהול סוכרת ולשפר את תפקוד הכליות

לפטריית הקורדיספס חומרים אדפטוגניים

אדפטוגן  הוא מונח בתחום צמחי המרפא המערביים המגיע מהמילה אדפטציה, כך שהרעיון בו אדפטוגנים הוא לתמוך במצבי מתח מתמשכים, לייצב תהליכים פיזיולוגיים ולסייע להומאוסטזיס

המונח נטבע בשנות הארבעים כדי לתאר חומר שיכול לחזק את העמידות לסטרס. רוב המחקרים על השפעת חומרים אלה נערכו בברית המועצות, קוריאה וסין לפני שנות השמונים. כמו כן נבחנו השערות שונות בנוגע למנגנון הפעולה שלהם, אך לא הגיעו למסקנות.

אדפטוגנים אינם רעילים – זה אומר שאין להם השפעות מזיקות על הגוף והם בטוחים לנטילה לפרקי זמן ארוכים

הם מייצרים תגובה ביולוגית לא ספציפית המשפרת את יכולת הגוף להתנגד מגורמי לחץ פיזיים, כימיים, רגשיים וביולוגיים אחרים.

יש להם השפעה חזקה על הגוף לקראת איזון – זה אומר שהם מניעים את הגוף לכיוון של נקודת קבע הומאוסטטית רגילה. אם הורמוני הלחץ גבוהים מדי, הם מורידים ומייצבים אותם ואם הורמוני הלחץ נמוכים מדי, הם מעלים ומייצבים אותם. הוכח כי קורדיספס עוזר לגוף לייצר ולאזן קורטיזול והורמוני לחץ אחרים התכונות האדפטוגניות מאפשרות להן להשפיע על הגוף לקראת איזון הומאוסטטי.

מה הקשר בין סכרת לקורדיספס

קורדיספס מכיל סוג מיוחד של סוכר שעשוי לסייע בטיפול בסוכרת, במספר מחקרים שנערכו עם עכברים הסובלים מסוכרת, הוכח כי פטריות קורדיספס מפחיתות את רמות הסוכר בדם.

הוכח כי קורדיספס משפר את הפרשת האינסולין על ידי הלבלב והוא מעכב את פירוק האינסולין. זה גם מפחית מתח חמצוני שהוא האשם העיקרי בתנגודת לאינסולין. הוא משפר את תפקודם של אנזימים מווסת גלוקוז בכבד ומקדם ספיגה הדרגתית של גלוקוז ממערכת העיכול לזרם הדם.

מה הקשר בין פטריות קורדיספס וכושר גופני טוב יותר

תיאוריה זו נבדקה על ידי מחקר אחד, שבו חוקרים צפו בהשפעות על יכולת הפעילות הגופנית ב-30 מבוגרים בריאים המשתמשים באופניים נייחים. המשתתפים קיבלו גלולת פלצבו או 3 גרם של זן סינתטי של קורדיספס ליום במשך שישה שבועות וכושרם של אלו שנטלו את הזן הסינטטי של הקורדיספס עלה ב 7 אחוז לעומת אלו מקבוצת המחקר שלקחו את הפלצבו שלא הראו שום שינו.

מחקר דומה שלישי על ההשפעות של פטריות קורדיספס על ביצועי פעילות גופנית בקרב מבוגרים צעירים יותר הראה שיפור של 11% בהשוואה לאלו שלקחו את גלולת הפלצבו.

מקורות:
https://www.healthline.com/nutrition/cordyceps-benefits
https://en.wikipedia.org/wiki/Cordyceps
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3909570/

 

יש לזכור בכל עת שאף אחד מהתכנים המתפרסמים באתר "התפטיר" אינו מהווה ייעוץ או המלצה בריאותית או רפואית כלשהי. המידע באתר שלנו תקף למספר מצטבר של מקרים, ולא ניתן לראות בו כל סוג או צורה של ייעוץ רפואי. אנו מתעקשים שתפנו להתייעץ עם איש מקצוע רפואי אם יש לך כל סוג של מצב רפואי מאובחן, או שיש לך סיבות להאמין שיש לך מצב לא מאובחן. צוות "התפטיר" משוחרר בזאת מכל אחריות לכל נזק, ישיר או עקיף, שעלול להיגרם כתוצאה מיישום או אי יישום מידע כלשהו המתפרסם באתר זה.

תופעות לוואי ובטיחות

אין עדיין מחקרים שבדקו את הבטיחות של קורדיספס בבני אדם עם זאת, היסטוריה ארוכה של שימוש ברפואה סינית מסורתית מרמזת שהם אינם רעילות.

בשורה התחתונה:

למרות שפטריות הקורדיספס פוטנציאל ויכולות מבטיחות בתחומים רבים, יש מעט מחקר על השפעותיהן על בני אדם.

מחקרים בבעלי חיים ומעבדה מראים שלקורדיספס יש פוטנציאל לשפר את בריאות הלב ולהילחם בדלקות, סרטן, סוכרת והזדקנות. עם זאת, רבים מהמחקרים הללו הן לא באיכות גבוהה.

במחקרים בבני אדם על ההשפעות של קורדיספס על ביצועי פעילות גופנית נמצא כי הפטריות עשויות להגביר את השימוש באנרגיה ובחמצן במהלך פעילות גופנית.

נכון לעכשיו, אין הסכמה לגבי המינון שאנשים צריכים לקחת כדי לקצור את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו, או עד כמה זה בטוח.

רק הזמן יגיד אם היתרונות הבריאותיים של קורדיספס שנצפו במחקרי בעלי חיים ומעבדה חלים על בני אדם.

התפטיר - ממלכת פטריות המרפא

הררית

דואר נע משגב 2018200
[email protected]
2514464 050